Elaka människor...

Jag blir så otroligt arg och ledsen när man upptäcker hur elaka en del människor kan vara.
Det jag tänker på just nu är alla dessa bloggare vars tragiska och uppenbarligen innehållslösa liv går ut på att håna, nedvärdera, fördöma och kränka andra människor.
Det intressanta i detta är att samtliga är på ett eller annat sätt anonyma. Varför det?
Jo, detta är min teori:

Tjejer (ja, det är nog bara tjejer) som har väldiga komplex och är misslyckade på ett eller annat sätt mår bra av att göra andra mer lyckade, vackrare och smartare tjejer sårade. På detta sätt känner de sig själva snäppet bättre.
Detta anser jag vara ren ondska.
Själv skulle jag få dåligt samvete av att snacka skit och skriva elaka saker.

Som jag har sagt tidigare... Kharma - What goes around comes around... tänk på det tjejer...



...ja, detta är en "man" som många människor kommer att möta om de inte ändrar sig...




Om inte tjejer skulle behandla varandra så dåligt i den utsträckningen vi/dom gör, hade nog världen varit en aning mer vänlig än idag.
Det finns anledning till att män "styr världen". Tråkigt. 
 


                Dagens tips:

  • Uppmuntra Dina medsystrar!
  • Ge en komplimang till någon MINST en gång per dag!
  • Våga säga ifrån när något känns fel!
  • Tro på Dig själv!
  • Rök inte!


Kommentarer
Postat av: Malin

Hej Annacarin. Du lyckas alltid skriva så kloka rader. Med dagens inlägg får du handen mitt i hansken. Precis såhär tror jag att det är! Ha en fortsatt trevlig kväll. Mvh / M.

2008-08-04 @ 19:10:33
Postat av: AnnaCarin

Tack så mycket Malin. Uppskattar att höra det. :)

Kram

2008-08-04 @ 22:28:22
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Malin

Håller med dig baby! Fattar inte hur man orkar lägga ner energi på att läsa bloggar som man dessutom säger sig hata..

2008-08-05 @ 14:37:54
Postat av: elin

sen när går män runt och ger varandra komplimanger. skillnaden är att killar inte bryr sig om alla älskar de eller inte. så dagens tips:sluta bry dig.



sedan får de en massa tid över till att styra världen när de slutar bry sig om dessa petitesser.

2008-08-07 @ 11:48:56
Postat av: AnnaCarin

Vart har jag skrivit att män ger varandra komplimanger?

Well well... de är inga backstabbers på samma sätt som kvinnor. Enligt mig.

2008-08-08 @ 00:08:02
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Medsystern

Dina tips är bra, men jag tycker det är synd att du säger att tjejer är elaka mot varandra (generellt). Vi delar inte uppfattning.



Genom att säga att tjejer (mina ord) är "skvallertanter" "nippriga" "backstabbing" "falska" o.s.v. så späder man på / förstorar / införlivar en MYT som sitter kvar i mångas sinnen lång tid framöver, generationer framöver. Killar kan minsann också vara skvallriga, nippriga och backstabbing o.s.v. Men av någon anledning förknippar man inte män med dessa ord? Undrar varför... Ord är makt och påverkar i längre utsträckning än vad man kan tro! Jag föreslår att vi aldrig säger ett till nedlåtande ord om våra medsystrar som "grupp" (tjejer i allmänhet)! Sen kan man ju föstås klaga på en PERSON i sig.



Tack för mig :)

2008-08-08 @ 13:04:14
Postat av: AnnaCarin

Medsystern - Tack för din kommentar! Förstår vad du menar med att man inte ska späda på, och förstora det hela. Tragiskt nog upplever jag med flera detta som ett stort problem. Det är OTROLIGT mycket fördomar och elaka kommentarer från tjejer riktade mot mig och mina vänner i bland annat andra tjejers bloggar m.m. Dessa är dock självklart anonyma.

Så, JAG tyckte det var viktigt att ta upp.

Jag anser att män i större utsträckning är mer raka i konversationen med andra män än vad kvinnor är mot andra kvinnor.

2008-08-08 @ 17:08:56
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Patricia

bra sagt sista

2008-08-11 @ 09:08:23
URL: http://shoelover.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0