Obeslutsamhet = Oattraktivt

Det finns vissa saker/egenskaper som jag anser vara väldigt oattraktivt hos det motsatta könet.

Ett av de mest oattraktiva dragen är obeslutsamhet.
Jag blir så otroligt irriterad på män som inte kan fatta beslut. Och nej, jag vill absolut inte att de ska ge order, styra, ställa och domdera, men de ska kunna säga ja eller nej, nu eller sen, upp eller ner, och så vidare. Ni förstår antagligen mönstret. Hur svårt ska det vara?! 


   

...Hund eller katt? Spaghetti eller makaroner?
Ja, ibland måste man fatta beslut.



Jag kan förstå att man inte alltid kan veta allt på en gång, men någon gång vore ju bra.

Exempel från häromdagen. (samtal med en mycket närstående kille, som alltid är obeslutsam):

Jag: - Hur blir det nu då, ska vi ses på fredag?
Han: - Jaaaooooeeeennneeejjaaa... kanske... nä... eller jo... vi får se... njaeojaeojaa...
Jag: - Men snälla nån, hur svårt kan det vara? Är väl bara att svara ja eller nej? Det är ju bara två dagar kvar till fredag? Jag behöver veta så att jag kan planera.
Han: - Ja, men jag kan inte säga ja eller nej...
Jag: - Men åhhhhhhhhhh...!

...personligen så tror jag att personen i fråga är lite rädd för mig. För om man bestämmer någonting och sedan ändrar på det har jag en tendens att bli en aning aggressiv. :)
Men det är inte så konstigt när det är mer regel än undantag att det jämt ska krånglas.



...Jag kan bli "arg som en varg" om inte överenskommelser hålls...

Övriga oattraktiva sidor en man kan ha: (ja, jag vet, kvinnor också, men nu pratar jag bara om män.)

*Oallmänbildade
*Självömkande
*Skrytsamma (Speciellt över materiella ting och inkomst m.m.)
*Oärliga
*Allt för "Alfahanne" aktiga. (Kan vara intressant ett tag, men det blir riiiiiktigt jobbigt i längden. Ska alltid vara i centrum.)




...Alfahanne med undersåte...



...ja, listan kan göras längre, men jag har lovat min kompis Anthony att vara mindre negativ i min blogg. Så, nästa inlägg ska vara positivt... Ja, iallafall neutralt. ;) 


Kommentarer
Postat av: Madde

Hoppas du läser min kommentar i föregående inlägg.

2008-08-21 @ 18:47:28
Postat av: Rebecca

Klockrent inlägg Anna! När jag såg din alfahanne bild började jag gapskratta. Jag tycker inte alls du ska vara mindre negativ i din blogg eftersom det är dina ärlga åsikter du uttrycker... hahaha

P.s Lägg ner den velige! :)

2008-08-22 @ 14:32:24
Postat av: Madde

Bra lista på oattraktiva saker. Jag lägger till en: Brist på självdistans! Människor med självdistans är säkra i sig själva och en sådan människa dras alla till!



2008-08-22 @ 19:05:34
Postat av: Malin

Hahaha! Jag håller med dig fullkomligt, Anna!

Obeslutsamhet kan göra även mig galen. Hur svårt kan det vara att bestämma sig för om man ska ses och göra nåt kul eller inte? Antingen vill man och så gör man det, eller så vill man inte och tackar nej. Världens enklaste sak. Tycker jag. Har man flera anbud får man begrunda dem och istället säga "Jag återkommer om en stund med ett svar", klura hur man vill göra och sen ringer man upp personen i fråga och meddelar hur man vill göra.

Problemet ligger väl kanske i att personer inte vill göra oss besvikna, och så har du nog rätt i att folk kan bli rädda för de vet att om de INTE håller vad de lovar, så är klorna vässade, svansen kammas och tänderna stora i våra gap. Hihi! Å andra sidan kan klorna vara indragna i våra silkesmjuka tassar oxå! Och svansen är inte bara en piska, utan kan killas och smekas oxå. Och det stora gapet kan skratta. Så de som väljer rätt (dvs att ta ett beslut och meddela det) får de sistnämnda varianterna!

Den velige bör gå en kurs i konflikthantering eller nåt...?

Ha en skön helg!

Kram!

Malin

2008-08-22 @ 20:13:20
Postat av: Linda

Hahahaha min AnnaCarin är ju bara för skön! :)

Håller verkligen med, hur svårt kan det vara att bestämma nåt och sen hålla det?? Ibland förstår jag inte vad killar tänker med..

(eller jo det är ju inte så svårt att lista ut..)

2008-08-22 @ 20:37:26
URL: http://lindaekholm.blogg.se/
Postat av: Ingela

SÅ rätt!! Så irriterande med folk som ALLTID ger som svar; "Vad tycker du?" när man frågar vad de vill göra etc.

2008-08-23 @ 12:41:24
Postat av: AnnaCarin

Rebecca: Hehe... ja, bilden är komisk. Det kan jag hålla med om. Tänkte sätta in en bild på en viss herre (Oz) istället, men hoppade det. Hehe...



Madde: Mitt i prick! Håller med dig om självdistans. Mycket viktigt. Jag träffar dock bara killar som antingen har lite VÄL mycket självdistans och gör bort sig fullständigt (ingen nämnd, ingen glömd) eller killar som inte kan driva med sig själv MINSTA lilla. (ingen nämnd, ingen glömd) Vet knappt vad som är värst... Men man måste HA självdistans.



Malin: Haha! Komiskt och målande med svans och tänder. :)

...skitjobbigt att vara med människor som velar och strular. SÅÅÅ viktig och upptagen är inte någon, att de inte kan ta ett beslut och sedan fullfölja det.



Linda: Hehe... thanx babe. :) Nä... exakt... vad killar tänker med är ju tämligen uppenbart.



Ingela: Tyvärr är jag nog den som säger "vad tycker du?" mest i mina relationer. Men det beror ju också på att inget man säger duger. Hur kul blir det i längden? Inte såååå kul...

2008-08-23 @ 15:13:05
URL: http://annacarinw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0