Om mig... (ja, jag är uttråkad just nu...)

Tre namn som du har:

1. AnnaCarin

2. AC

3. Duplo (Smeknamn från min bror... ingen aning om bakgrunden till detta påfund)


...Detta är "Duplo"... Varför kallade min bror mig för det?


Tre namn som du har använt på internet:

1. Simsalabim

2. MissCruel

3. LillaA



Tre saker du har gjort den senaste halvtimmen:

1. Tagit Alvedon (Ont i halsen som vanligt)

2. Pratat med mitt ex i telefon

3. Sett på TV



Tre saker du gillar med dig själv:

1. att jag är enormt ärlig

2. att jag bjuder på mig själv

3. att jag kan ta det lugnt utan att få dåligt samvete. (Det är tydligen lite "fint" att inte kunna ta det lugnt...)



Tre städer som du har viss härkomst från:

1. Skövde

2. Degerfors

3. Värsås


...tunneln under järnvägen vid "Hallabroravinen". En mycket vanlig syn under min uppväxt i Skövde.



Tre saker som du är rädd för:

1. Bli sårad av någon jag tycker om 

2. Att något ska hända min familj/vänner

3. Vara ensam (Jag gillar att vara själv, men det är inte samma sak)



Tre saker som du har på dig precis nu:

1. Morgonrock

2. Hårsnodd

3. Plåster mot skoskav


...en favorit i garderoben...



Tre viktiga saker som du äger:

1. Säng

2. Fonder

3. Mobil (Kanske TV:n... men man fick ju bara säga 3 saker)



Tre av dina favoritband:

1. ABBA

2. Metallica

3. Pussycat Dolls


...Pussycat Dolls... Tjusiga damer med kaxig attityd.



Tre saker som gör dig glad:

1. Närhet

2. Familj och vänner

3. Att vara fri från jobbig press



Tre av dina favoritlåtar just nu:

1. ABBA - Honey Honey

2. Amy MacDonald - This is the life

3. Pussycat Dolls - I don´t need a man



Tre nya saker som du vill prova inom ett år:

1. Yoga

2. Diska (Skoja... klart jag har diskat... hatar det bara något enormt)

3. Ha en relation utan oro och svartsjuka



Tre saker du ångrar:

1. Mitt delvis kaotiska liv som präglat de senaste 5 åren

2. Att jag klippte mig själv för att jag var snål en gång och sedan gjort av dem ett ex antal tusen på hårförlängningar. Inte nu längre dock.

3. Att jag var lite allmänt tjurig sista gången jag pratade med min morfar innan han dog



Två sanningar och en lögn: 

1. Jag har smitit in på Kristallen utdelningen.

2. Jag är brunett egentligen

3. Mitt drömjobb är hemmafru


...Hemmafru... mitt drömjobb. Eller?


Tre saker på utsidan som du tänder på i det motsatta könet:

1. Ögonen

2. Klädstil & Hår

3. Kroppslängden. Över 180 är nästan ett krav. Får moderskänslor för karln annars.



Tre saker på insidan som du tänder på i det motsatta könet:

1. Humor

2. Mogen

3. Allmänbildning



Tre saker som du inte kan göra:

1. Prata sport eller se på sport

2. Äta lever eller annan inälvsmat

3. Bli vegetarian. Tyvärr...



Tre saker som du gillar att göra på fritiden:

1. Sova

2. Äta

3. Vara med vänner
 


Tre saker som du vill bli:

1. Stark - både fysiskt och psykiskt

2. Konstant frisk

3. Gravid (Nä, inte just NU)


Tre ställen som du vill besöka:

1. Rymden

2. Söderhavet och Maldiverna

3. En snabbtitt på mitt liv som 45. Bra att se om det är värt att vänta på...


...Rarotonga i Söderhavet. Vill åka dit...


Kommentarer
Postat av: Serpentin

Hej Duplo! ;-) Tråkigt att du är uttråkad och har ont i halsen. Får man fråga varför du flyttade till storstaden från Skövde? Bara nyfiken...



2008-08-13 @ 13:33:03
Postat av: AnnaCarin

Serpentin: Haha, tack tack. Ja, Duplo är ju gulligt... hehe...



Jag flyttade till Sthlm för ca 4 år sedan för att jag träffade min dåvarande kille som bodde här i storstaden. Sedan när jag blev singel stannade jag kvar här. Trivs. Iallafall periodvis. :)

2008-08-13 @ 13:35:53
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Serpentin

Okej, har själv liknande erfarenheter, vilket fått en att flytta och sen stannat kvar i en större stad. Funderar ibland på om jag skulle kunna göra likadant igen. Alltså, flytta till en mindre ort och skippa storstadspulsen. Skulle du kunna det tror du? Ekonomiskt sett är det ju en bra deal om man söker ett boende med villa, trädgård osv. i framtiden.

2008-08-13 @ 15:02:33
Postat av: AnnaCarin

Jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta tillbaka till en mindre stad. Men först när jag vill ha familj. Just nu är det inte aktuellt eftersom jag pluggar m.m. här i Sthlm.

Villa och trädgård passar mig perfekt. :)

2008-08-13 @ 23:44:12
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: AnnaCarin

Du som skrev om mitt ex: Vad bra. Jag har också hittat ett "hjärta". Hehe... dessutom hade jag och exet en väldigt trevlig natt i söndags hemma hos mig.

...att man gör något med någon random person behöver inte betyda ett skit, mer än just det fysiska.

Jag vet redan ALLT. Tro mig.

2008-08-13 @ 23:47:22
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: KP

Bara en gissning...

...det är hemmafru du INTE vill bli? Tror på att du är naturlig blondin OCH smitit in på Kristallen!!!

2008-08-14 @ 12:13:45
Postat av: AnnaCarin

KP: Jaa du... det får förbli ett mysterium vad som är sanning och lögn i detta. :)

2008-08-14 @ 17:31:22
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: REGGIE!

det där med hårförlängninar...varför gör man det?ska man inte ta hand om sitt eget hår istället.?

jag har sett så många sönderblekta blondiner på stan och undrar varför...

2008-08-16 @ 16:09:34
Postat av: AnnaCarin

REGGIE: Bra fråga. En del har dock svårt att få långt hår naturligt eftersom man har för tunna hårstrån och de går av innan de hunnit bli långa. Så, man kanske vill prova på att ha långt hår. Jag gjorde det för att jag hade klippt mig själv en gång och det var mindre lyckat. Jag hade bara tänkt att göra det en gång, men det blev inte så. Nu gör jag det inte. Tar hand om mitt eget hår på bästa sätt istället. :)

2008-08-16 @ 16:28:29
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: REGGIE!

ok...men naturligt fint hår är alltid snyggast!!

är det inte så att blekmedlet gör så att håret går av?

bleker du ditt hår?

2008-08-16 @ 19:23:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0