Underbara uppfinningar!

Vissa uppfinningar uppskattar jag mer än andra. Kom nu inte och klaga på att  jag inte har tagit med "hjulet", "glödlampan" och "McDonalds" på min lista. Dessa är uppenbara och självklara uppfinningar enligt mig. Hade de inte funnits så hade jag uppfunnit dem på stört!

...min lista vill belysa en del lite mindre hyllade uppfinningar...

Listans ordning har ingen (större) betydelse.

1. NÄSSPRAY. Jag är tyvärr beroende av det sedan 2-3 år tillbaka, men det är ändå en bra uppfinning. Utan den hade jag dött av sömnbrist för lääääänge sedan. Vill dock sluta. Tips?


...Lifesaver... and ...nosekiller...


2. HEELYS. Ni vet, de där skorna med ett hjul vid hälen. Till för alla lata storstadsmänniskor utan körkort som "ibland" vill slippa gå, men som inte orkar åka in-lines. Jag har inga själv, men önskar mig i julklapp eller nåt... (Jag har storlek 38-39 om någon undrar)


...verkar så kul... gillar den här färgen... eller svart... bara så du vet...


3. SÄNGEN. Ja, detta är inte första gången jag lovordar denna underbara möbel. Förmodligen är det inte heller den sista. Kan dock inte riktigt kalla det en uppfinning. Snarare ett resultat av evolutionen och människans behov av bekvämlighet. 


...En vacker gammal säng...



4. BÄRBAR MUSIK. Ja, jag väljer att kalla det så. Vill inte lovorda en specifik produkt ala ipod eller MP3. Jag anser bara att det är så otroligt skönt att slippa folks tjat på gator och i tunnelbanan osv. Oavsett om de pratar med mig eller med andra är det bra att ha i de där i öronen. Ibland av omvänd anledning. De tror att man lyssnar på musik, men i själva verket tjuvlyssnar man på samtal. Hehe...  


...ipodens forna släkting. Freestylen från Walkman. Dessa hade man kassettband i kära barn... tänka sig så tokigt va?




5. DISKMASKINEN. Tacka Gud för denna uppfinning! Den har troligtvis räddat många äktenskap från totalt haveri genom åren. Kommer att bli det första som kommer att inhandlas nästa gång jag flyttar ihop med en karl!


...Alla gillar (eller borde gilla) diskmaskinen...




6. PAPPTALLRIKAR. Samt plastbestick och glas... Just nu tänker jag inte på miljön, jag vet. Men jag har hört att det till och med är bättre för miljön än att diska i diskmaskin (se ovan).


...Papptallrikar is the shit så att säga...




7. TV:n. Tänk vad denna makapär har förändrat vårat samhälle. Nu har alla tillgång till nyheterna, vädret, Postkodsmiljonären och Allsång på Skansen! Hallelulja!


...Televisionsapparatur någon gång på -50 (eller -60 ?) talet...


Kommentarer
Postat av: Patricia

HEELYS!?! de är ju läskiga.

2008-09-03 @ 03:10:33
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: AnnaCarin

Patricia: Haha! Ja, de kan nog vara lite läskiga. Men jag tycker de verkar roliga. Haha!

2008-09-03 @ 18:15:40
URL: http://annacarinw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0