Engla och Pernilla.

Läste i Aftonbladet idag om rättegången mot Anders Eklund.
Denna herre har ju som bekant gjort sig skyldig till dubbelmord på Engla Höglund samt Pernilla Hellgren. Två unga tjejer som i princip börjat sina liv precis. Han har erkänt båda morden.

Englas mamma var idag med i rättssalen. Stackars människa. Tänk att sitta och se samt höra på sitt barns mördare!
Jag skulle ha så mycket hat och sorg inom mig! Det är dock svårt att veta hur det känns eftersom jag tack och lov inte varit med om det själv.

Jag vill bara hälsa till Englas och Pernillas familjer, samt till alla andra familjer vars barn har blivit mördade eller liknande. Jag tänker mycket på Er. Jag tror också jag talar för många när jag säger att vi lider med er.  

...hoppas verkligen han får livstids fängelse. Enligt mig finns det inget hopp om förbättring för en sådan människa.

Kram på er!

Kommentarer
Postat av: Linda

Nej han förtjänar inte att få förbätras.. han förtjänar samma öde som tjejerna... han förtjänar dödsstraff!!!

2008-07-22 @ 17:54:17
URL: http://lindaekholm.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller på och läser en bok nu av en norsk författare som heter Jo Nesbö. Där står beskrivet det ultimata straffet för någon som gjort något så jävligt så livstid eller dödsstraff vore en lämplig påföljd: Ta ifrån personen det den lever för är ett större straff än att ta personens liv... Det vore ett lämpligt straff för äcklet som tagit ifrån Englas och Pernillas anhöriga dessa oskyldiga tjejer vars enda misstag var att de befann sig på fel plats vid fel tidpunkt och träffade på fel person.

Jag tror inte heller på någon förbättring för en sån människa som han. Hoppas han får fängelse... där lär han bli av med det han lever för... (underförstått: runkgubbe blir kuklös).

2008-07-23 @ 18:13:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0