Livskvalitet och raggningstips.

Jag anser att man jobbar för att leva, inte lever för att jobba. See the difference? Bra!

Jag kommer i framtiden mycket hellre jobba med någonting jag verkligen trivs med trots att betalningen inte är den bästa, än att jobba med någonting jag skulle vantrivas med men tjäna bra.
Ens arbete utgör oftast stor del av ens liv och det fungerar många gånger som ett andra hem. Det är självklart att man måste trivas och må bra.
Man kan jämföra det med att ha en otroligt obekväm säng där man knappt får en blund. Tänk då på att man sover i snitt en tredjedel av sitt liv. Är det då inte värt att sova bekvämt? Jo självklart!


Skön säng = viktigt!


Tyvärr blir man värderad utifrån vad man livnär sig på. Ens värde som människa mäts och bedöms utifrån det du gör.
Jag vill hellre att en man som försöker ragga/imponera på mig berättar om hur bra han trivs på sitt jobb och vilket mervärde det ger honom att jobba där. 
...Han kan däremot skita i att berätta vilken fin Lambourghini han har eller hur mycket pengar han lagt ner på Champagne i St Tropez.
JAG BRYR MIG INTE! 

Snygg... absolut... men jag säger som Shania Twain "That don´t impress me much"


Gör hemmagjord jordgubbssaft till mig istället. Det tycker jag är godare dessutom.



St Tropez.




Följande saker ger däremot mig livskvalitet:


Söta små kissekatter...


...en lugn och skön solsemester... (Älskar solnedgångar)


...spendera tid med mina nära vänner...


...vara ute i skogen...


...gå på bio...


...samt att vara nära någon man tycker lite extra mycket om.

(Ganska enkla grejer om du frågar mig... :)

Kommentarer
Postat av: Marcus Perlitz

Otroligt bra.. väldigt väldigt bra och träffande skrivet... bra bilder till detta Ett av dina finaste och bästa bloginlägg någonsin kära AnnaCarin.



Jag gick i väldigt liknande tankar idag när jag gick på IKEA, allt på IKEA verkade gjort för förvaring. (till sina prylar) Jag hatar prylar jag vill inte äga någonting men det jag ändå måste äga skall vara av mycket hög kvalitét :-)

2008-07-26 @ 22:33:58
URL: http://www.marcusperlitz.com/blog
Postat av: Malin

Jag kan bara hålla med dig anna-carin. Du skriver alltid så förnuftiga saker! Ha en fortsatt trevlig dag / M.

2008-07-27 @ 15:17:58
Postat av: AnnaCarin

Tack så mycket Marcus och Malin! :) Uppskattar er respons.

Kram!

2008-07-27 @ 15:32:38
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Rebecca

Bra där gumman! Jag håller helt med. Det su skriver är helt relevant. det är synd att människovärde ses utifrån materiella tillgångar. I have no desire to be the richest stiff in the cemetary säger jude law i alfie.... Puss!

2008-07-31 @ 15:10:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0