Love hurts...

...love scars... ja... så är det en låt som går. Eller varför inte:
Bob Marley - No woman no cry.
Backstreet BoysQuit playing games with my heart

Detta är bara några enstaka exempel som beskriver hur jäkla jobbigt det kan vara med kärlek. Nästan alla längtar efter kärlek, men när man väl har den uppstår nästan alltid dessa spel, tjafs och problem. Och nej, det är inte bara jag som har träffat fel killar eller betett mig på ett visst sätt. Jag har inte träffat någon som har en "problemfri" relation som bara "flyter på". Oftast slutar skiten med ett krossat hjärta, eller iallafall sprucket och sårigt.



Jag tror inte på det med att det finns en person som man är ämnad att vara tillsammans med.
Good luck i så fall! Surt läge så att säga... oddsen är ju inte direkt på vår sida i så fall. Vi är 6 miljarder människor på den här planeten. 



Jag skulle vilja utforma någon form av test. Kanske ett frågeformulär av något slag. Genom detta ska man redan i ett tidigt dejtingskede se om det är någonting att bygga på och på så vis slippa slösa tid.
Om båda fyller i formuläret samtidigt kan man ju inte ändra sig efter vad den andra tycker, utan man "rättar" helt enkelt svaren och ser om tillräckligt mycket stämmer överens.
Vad tycks?
Förslag på formulärfrågor är välkomna. 
(Jag vill gärna få in genetiken i det hela... vill veta snarast om målet för mitt intresse har ärftliga sjukdomar och annat tragiskt. Vill ju försöka få en så exemplarisk avkomma som möjligt. :) 
Hehe... 

Om Du är deppig på grund av en kille eller bara rent allmänt är dessa "power-låtar bra att lyssna på:

Pussycat Dolls - I don´t  need a man
Britney Spears - Stronger
Lily Allen - Smile
Fleetwood Mac - Go your own way
Bob Marley - Everything is gonna be alright
Those dancing days - Hitten

Utöka gärna listan om Du har en egen "må bra låt".



Kommentarer
Postat av: Anonym

Ja kärleken sårar leder till tåraqr som det sjungs i den där låten med shirley clamap ja jag kan säga jag har erfarenhet av det!

2008-07-19 @ 10:34:24
Postat av: Lotta

Här kommer lite låt-tips ;)



Leave me alone - Hanna Pakarinen (Finlands bidrag)

Oh boy - Peps Persson (blir du glad av)

Erase-rewind - The Cardigans

Hold on - Wilsson Phillips

I dont want to be - Erik Segerstedt



Stor kram från mej!!

2008-07-21 @ 16:04:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0