Mode... Hmm...

En sak kan jag inte riktigt förstå mig på. Det är ämnet som är döpt till "mode". Tycker det mesta som har med mode att göra är ganska tråkigt för att vara ärlig. Om jag ska shoppa (Blir ju tyvärr tvungen ibland... :( så tänker jag ut INNAN vad jag ska ha. Då är jag målinriktad på att hitta just DET plagget eller dyl. Att bara gå runt och flumma i en affär förstår jag inte alls tjusningen i.
Nu tycker många garanterat att jag är tråkig. Whatever...
Men, just pga min "anti shopping" personlighet har jag fått flera karlar att fria till mig (ja, på skämt) samtidigt som jag ALDRIG gjort några felköp. Det ni!

En annan sak som jag inte förstår mig på riktigt är den typiska fjortis frisyren som är inne nu. Oavsett hårfärg, hårmängd och hårläng ska den där förbaskade snedluggen/överkammningen vara med. Toktuperat och sprejat.
Jeesus...



Observera frisyren.
(Tjejerna har inget med inlägget att göra, bara att vara "hårmodeller")

Tycker inte frisyren är ful direkt... men alla passar inte i den, speciellt inte de som har lite tunnare hår. Detta bortser de dock ifrån och ska promt följa "modelagen"!



Själv följer jag absolut inte mode. Inte medvetet iallafall. Jobbigt att bli trakasserad av sina ev barn i framtiden för hur man såg ut. Haha!
Något som jag iallafall tycker är skitfult är: 

*byxor som är överdrivet höga i midjan (Får rumpan att se större ut. Som ett päron eller något.
Inte smickrande på någon enligt mig)


*benvärmare (Jo, det HAR faktiskt varit inne...)

*axelvaddar (Omkring 1986 var det "tha shit" belive it or not. Axlarna blev helt fyrkantiga)



*gummistövlar (Inne igen... men snälla, bor man inte i skogen eller är över 12, behövs de verkligen då? Njaaa...)



*crockers (Fula och farliga. Förbjudna på BB i Norge då de skapar statisk elektricitet och kan bland annat slå ut funktionen på kuvöser. Fy.)



*mega-super-duper stora solglasögon (Varför liksom? Snälla, slappna av och inse att du inte är någon kändis som måste verka mystisk och inte "vill" synas)



...listan kommer bli längre... :) Kanske en omvänd om jag har en bra dag! ...neee...

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Emma

Håller med hahaha synd att alla inte kan ha så bra smak som vi =) Syns om några timmar.

2008-07-02 @ 12:20:42
Postat av: Anonym

hahaha... jag är också en tjej som hatar att shoppa..om du nu var allvarlig när du skrev det där:). visst gillar jag kläder men hatar den planlösa jakten.

2008-07-02 @ 12:28:01
Postat av: ----

stämmer ganska bra du, tänka va mycket mindra man skulle irritera sig på folks stilkänsla om alla gick nakna..

2008-07-02 @ 15:27:58
URL: http://borntobebitch.blogg.se/
Postat av: Patricia

Jag köpte den kl'nningen i bulgarien - sunny beach, vart köpte du din?=) den sitter skit bra på dig så jag föstår varför din "tvingade" dig o köpa den:P



och de där byxorna var väl liiite för höga va? haha usch va fult...

2008-07-02 @ 19:36:00
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: Maggan

Tjena bruden! Ville bara säga hej (på västgötska förstås), kul blogg, ja fastnade totalt! Som du känner till är ja som du va gäller shopping, men ofta fastnar ja i stilfällor- tycker detta är ett intresant ämne. Ibland får ja för mig att va vuxen o sofistikerad o går då i kavajer och snyggbyxor på kontoret medan ja nästa månad bestämt mig för att va ung och sportig o får i hängande shorts och tajt linne... lite dyrt att växla så rejält liksom. Just nu skulle ja helst gå i crosskläder hela tiden, känns grymt sexig - till och med axelskydden som visserligen ger en form av "axelvadsskänsla" fast på ett lite häftigare sätt. Kramar från Maggan

2008-07-02 @ 21:29:51
URL: http://www.hagmanracing.com
Postat av: AnnaCarin

---: Ja, om alla skulle vara nakna skulle jag tycket det var jättebra. Speciellt eftersom jag inte gillar shopping.:)



Patricia: Aha, jag köpte min i en liten gullig butik i New York. Det var också år -05! :) Tack för komplimangen.



Maggan: Yo babe! Wzup in Maggies hood?! Tack tack... ja, jag gillar att skriva har jag upptäckt.

Ha det bäst!!! Kramar!!!

2008-07-04 @ 02:59:20
URL: http://annacarinw.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0