Salami på akuten.

Jaha... då har man fått halsfluss också. *suck*

Nu får det f*n i mig vara nog med min ständiga otur! Detta är min tredje penicilin kur på två månader. Inte ok.
Har haft mycket problem med halsen sista tiden. Stämbandsinflammation och skit...
...skulle föredra om huvudet satt direkt på axlarna. Då skulle man ju inte ha någon hals att ha ont i. Kanske inte så jäkla snyggt men... hellre ful och frisk än snygg och sjuk. Eller nåt...




Penicillin.


För övrigt är det ganska intressant att studera människor i väntrummet på akuten. Jag brukar försöka gissa vad det kan vara de söker för. ...faktum var att många verkade vara där av samma anledningen som jag. Är nog någonting som går som man säger. 

En dam i väntrummet började prata med mig. (Detta händer alltid mig. Alla som har någon form av udda/avvikande beteende dras till mig och börjar prata...)
Hon berättade mer än gärna om alla sina besvär, utan att jag verkade vilja veta. Dessa var bland annat heshet, diabetes, rökning, gaser, inkontinens och någon form av psykisk åkomma. (Det sistnämnda förstod jag redan i ett tidigt skede.)
 
Rätt som det är tar kvinnan fram en liten låda med färdigskivad salami  som hon haft med sig. "Utifall det skulle bli lång väntetid." (De hade sagt att hennes beräknade väntetid var ca 15 minuter. 15 minuter! Fyyyyy så mycket!) My god...

Men... varför salami? Allvarligt talat. Jag gillar också det, men att sitta och äta enbart det på akutmottagningen? Vad är det för fel på snabbmat eller någon "färdig-att-äta-baguette" eller liknande? Luktade jättemycket vitlök också.
Hon frågade självklart om jag ville ha. Nej tack sa jag.





"Mmm... salami".          Eller          "Hmm... salami"?




Nu måste jag bli frisk. Fort. Har inte tid att vara sjuk. Inte den här veckan.


Kommentarer
Postat av: Linn

Hahahaha! Det var det roligaste jag hört!! Vilket unikum.

Hoppas det är bättre med dig gumman! du kan väl ringa mig idag när du har vaknat så vi kan prata? Puss

2008-07-31 @ 11:50:45
URL: http://linniee.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0