Singing Bee!

Jag fick reda på idag att jag skall vara med i Tv-programmet "Singing Bee". Ni vet, det programmet där man inte behöver sjunga bra, bara man sjunger rätt. Jag är faktiskt bra på låttexter. Hoppas dock att jag kommer att vara bäst. Man kan ju trots allt vinna pengar. Hehe...

Och nej, jag är ingen Whitney Huston. Jag sjunger hellre än bra. :)

Inspelningen kommer att vara i slutet på augusti, jag vet dock inte när det kommer att sändas. Jag vet bara att det kommer att visas på TV3.
Så, mina nära vänner som vill haka på under inspelningen som är någon av följande datum (vet ej exakt än) är välkomna att höra av sig!  (21/8, 24/8, 27/8, 28/8 samt ev 29/8)







(Följande informationstext är kopierad från TV3-s hemsida)

Sjunger du hellre än bra? Då är Singing Bee något för dig. Att sätta tonen är inte i närheten så viktigt som att formulera rätt textrader i TV3s nya helgunderhållning. Med fast hand väljer programledardebutanten Hanna Hedlund ut personer från publiken som får chansen att vinna 50 000 kronor genom att sjunga ut på scenen.
Singing Bee består av fyra ronder som alla går ut på att veta exakt vad som sägs i olika låtar. Liveband, dansare och två sångare kompar och sjunger första raderna. När sången tystnar gäller det att fylla i rätt ord. "Diggiloo, diggiley, alla tittar på mig" - och sedan då? "När jag går i mina gyllene skor", kanske någon sjunger. Men det är fel! "Där jag går..." ska det vara. Reglerna är grynhårda - minsta lilla fel och man åker ut. När en ensam vinnare står kvar har hon eller han chans att vinna upp till 50 000 kronor, beroende på hur bra det går i finalronden.
Singing Bee möttes av strålande kritik i USA när det premiärsändes i juli 2007. Tittarmässigt blev det näst bästa sommarpremiären någonsin. New York Post har skrivit "bästa gameshow-idén" och "om du inte skrattar högt framför teven i kväll så tittar du inte på Singing Bee".

Kommentarer
Postat av: Marcus Perlitz

Grattis Grattis Darling!!!! Nu vill jag att du övar flitigt... lyssna på radio varje dag.. .alla kanaler... ;-)

2008-07-28 @ 20:28:24
URL: http://www.marcusperlitz.com/blog
Postat av: Patricia

haha låter kul ju!

2008-07-29 @ 00:17:08
URL: http://shoelover.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0