Snabbvisit på cityakuten.

Nu har jag fått bekräftat att det är stämbandsinflammation jag har.
Läkaren drog lite i min tunga och kollade sådär 10 sekunder i halsen på mig. ...kändes nästan lite förhastat. Fast skit samma.
Jag har iallafall högkostnadsskydd, så det var billigt och bra.
Jag fick dricka någon brustablettsdrink med kortison. Sen fick jag penicillin och någon hostmedicin utskrivet. (Fattar inte alls varför jag ska dricka hostmedicin. Har ingen hosta. Men men... är väl säkrast.)

Nu SKA jag bli frisk!!!


Har glömt skriva vad jag köpt, så jag skriver om både idag och igår här.

*mjölk
*tranbärsjuice
*2 gainomax
*halstabletter
*SL kort
*hostmedicin
*penicillin
*2 hyllor till badrummet
*tändare
*kudde till badkaret
*bad kulor
*ljusstake

...usch... dyr dag... det mesta var dock nödvändigt.

Just nu är mitt problem vad jag ska äta. Är väldigt sugen på pizza och det ligger en pizzeria 10 meter härifrån. (Ja, det är lite farligt)
...Annars kan jag ju äta stuvade makaroner och korv som vanligt. Fast... neee... jag äter det i stort sett varje dag. Utom när jag inte har någon mjölk. Då blir det vanliga makaroner och korv. Haha!
Jag älskar egentligen matlagning, men har inte haft någon lust alls att laga mat sista tiden. Lite tråkigt när man är själv också.
...blir nog pizza...

Måste prata med lilla Linn någon dag... var längesedan nu. Saknar henne.

Hoppas allt är bra hjärtat.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0