"Är du 25 år och har INGA BARN?!"

Ja... den kommentaren har jag fått höra nu i fyra dagar av fyra möjliga på min praktikplats.
Jag praktiserar på en lågstadieskola. Årskurs 1 elever. De är verkligen jättegulliga och villiga att lära sig. 
Men, de frågar mer än en djuprotande journalist på Aftonbladets Nöje
Jag tycker dock att de är väldigt söta när jag märker hur bekymrade de är om varför jag inte har fått barn än. :)

Snittåldern på förstagångsföderskor i Sthlm ligger faktiskt på 31 (det senaste jag hörde). Men jag siktar nog på att följa landssnittet som ligger omkring 29. Jag vill helst ha mitt första barn innan 30.
Men jag vet... det där kan man inte alltid styra som man vill...
Men jag vet också att jag inte är konstig för att jag är 25 år "gammal" och inte har några barn!
...utan statistiken hade jag kanske börjat undra. Tack SCB! (Statistiska Central Byrån) Ni har därmpat min oro åtskilliga gånger eftersom jag är ett kontroll freak.



...Ja, på 50-talet kanske snittåldern för förstagångförerskor låg omkring 25 år.
Men inte nu, så lägg av med att stressa mig småungar! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0