Ni förpestar tillvaron...

Rökare.

Som "halv-allergiker" är det otroligt irriterande med alla rökande människor. Snus bryr jag mig inte om. Det är bara de själva som (eventuellt) skadas. Men rökare... Jag måste bara fråga er som röker, VARFÖR gör ni det? Många svarar: "Beroende".
Jaja... dålig karaktär kallar jag det. Det finns inget bra med rökning!
Att gå in (och ut) från tunnelbanan innebär för mig att planera min andning. Är det så fruktansvärt jobbigt att åka tåg i tio minuter utan att få röka??? Om jag ser någon på trottoaren som kommer emot mig och röker så drar jag ett djupt andetag och håller andan ca 50 meter efter ett förbipasserande genomförts.




...Rökar lungor... läckert...



Till mina vänner som röker: I love you... men inte er tragiska last!

...ja, jag tillhör kategorin som hostar markerande när jag är i närheten av rökare bara för att demonstrera mitt missnöje.


Kommentarer
Postat av: Marcus Perlitz

Går du OCKSÅ och p l a n e r a r din andning, det gör jag med.... Så fort jag ser en rökare, eller känner doften och det gör jag på mycket mycket långt håll då måste jag p l a n e r a hur jag skall andas, hur jag skalll gå etc.... jag går omvägar, jag unyttjar det faktum att jag är sångarer och har stora lungor (mycket luft) och håller andan under långa sträckr bara för att några äckliga jävla rökare.... tycker att dom har rätt att sprida gifti g gas bland människor och barn fy fan!



Förbjud rökning överallt. (förutom en Choiba då och då, Cubans Cigarr som jag röker hemma innomhus för att inte störa mina grannar)

2008-10-18 @ 18:24:17
URL: http://www.marcusperlitz.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0