Working 9 to 5...

...what a way to make a livi´n!

EXAKT!

Undrar om Dolly Parton anade hur rätt hon hade när hon kom på denna låt? 

Nu har jag provat på att jobba på liknande sätt under en vecka. Älskar jobbet i sig, men arbetstiderna... Jag säger bara Ohhhh mmmmmy goooood vad olidligt! 
VARFÖR
vill de flesta jobba på detta sätt??? Dessutom måste man ju göra allting samtidigt som alla andra. Åka tunnelbana och buss bland annat. Så, inte nog med att jag är helt halvdöd (?) bara för att klockan är djävulskt tidigt, jag måste dessutom stå upp hela vägen till jobbet. På vägen hem är det samma visa, för att sedan ha det såhär tills man fyller 65 år, är helt utarbetad och får en jäkla guldklocka för att man har ägnat sitt liv åt slaveri och sömnbrist!
...har man kvar det där med guldklockan förresten? Jaja... whatever...




...är denna värd 45 (!) år av sömnbrist, trängsel och irritation???


Själv har jag precis sökt extrajobb på en biograf. Perfekta arbetstider för mig. Dessutom är det en glad miljö. Man går inte på bio för att vara förbannad och bitter precis. Kommer nästan bara vara glada barn, kära par och snälla medelålders damer som ska se på den underbara filmen Mamma Mia! (Jag skulle vilja leva som de gör i den filmen)
Wish me luck med jobbet!

Kommentarer
Postat av: MartinSthlm

Alla Dollys texter och låter är från hennes eget liv så det borde hon ha vetat :-)



Kramen.

2008-10-06 @ 20:33:48
Postat av: Serpentin

Du har helt rätt! Vad är ens fritid värd? 6h arbetsdag vore gött. Man arbetar hela dagarna. Har knappt tid efter jobbet att hinna med något skoj. Sen när helgen kommer, ja då ska man städa och sköta det praktiska. Usch! Det är odrägligt egentligen. Försök sen att applicera detta tänkande på våra föräldrars generation. De skulle bara skratta åt dig. Sorgligt egentligen... Blir ibland smått avundsjuk på de som lever för att jobba och inte jobbar för att leva. De som har sitt arbete som hobby och som inte skulle klara sig utan (rent ekonomiskt skulle iofs inte vi heller göra det). De som älskar att prata arbete på lunchen. Avundsjuk för att samhället verkar uppbyggt kring dessa individer, det är därför omöjligt att konkurera med dem. Nåja, ämnet går att diskuteras... Lycka té på bion! Blir det filmtips på bloggen framöver? :-)

2008-10-07 @ 14:20:05
Postat av: AnnaCarin

MartinSthlm: Hehe... jo, jag vet... jag menar mer "Undrar om hon vet hur rätt hon har, och hur många som känner samma sak."



Serpentin: Du är en klok individ märker jag. ;)

Ja, film och bio är ju "my thaaang" så att säga.

2008-10-08 @ 20:58:26
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Marcus Perlitz

Hej Darling!! surfar förbi för att äntligen kolla in din blog (skäms på mig att jag inte är här oftare :-)



Dolly Parton är bäst... hon är grymt bra!!!

2008-10-18 @ 18:18:31
URL: http://www.marcusperlitz.com/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0