Lärare eller sjuksköterska...? *hmm*

Just nu vet jag inte vad jag vill riktigt. Har egentligen velat bli sjuksköterska länge, men har inte behörigheten. Jag saknar Matematik B. Jag hatar matematik. Men nu har jag bestämt att jag ska försöka mig på det. Igen. Ska få hjälp av min kära vän Marcus. :)
Jag känner mig inte alls motiverad till att bli lärare längre...
...jag gjorde det. Men inte längre... Det är ett viktigt jobb, men alla klagar jämt på lärare. Precis som på poliser. Om de gör något så är det fel, och gör de inget så är det också fel. Orkar inte...

Så... nu måste jag snart fatta ett beslut...

 
<---------------LÄRARE eller SJUKSKÖTERSKA?-------------->
(Ja, jag vet att de inte är klädda såhär... :)

Kommentarer
Postat av: Malin

haha trodde att du pratade om imorgon om vilken utklädnad du ska ha ;)

2008-09-19 @ 11:34:32
URL: http://malinjadergard.blogg.se/
Postat av: C

Hej AC!

Trillade in via msn :)



Alla klagar på sjuksköterskor också... bara det att om man får en anmälning på sig kan man bli av med sin legitimation och inte få jobba inom vården längre... Och löneutvecklingen suger. Fast det gör den inom många yrken iofs.



Hoppas att du hittar vad du vill göra! :)

Kram C

2008-09-19 @ 12:22:09
Postat av: Serpentin

Svårt val. Personligen skulle jag gå igång mer på läraroutfiten faktiskt. Skämt åt sido, känner du att läraryrket inte är din grej, så kanske du skulle ta tag i saken och bli sjuksyrra istället. Matte B fixar du lätt. Jag känner inte dig, men får intrycket av att du är en person som bryr dig om hur andra mår, så då kanske du skulle passa bra som sjuksyrra. Ha en trevlig helg!

2008-09-19 @ 16:24:58
Postat av: bloggbimbo

Instämmer med Serpentin. Matte B är inga problem! Nu har jag svårt att delge några objektiva åsikter då läraryrket skrämmer mig. Barn uppskattar jag mest på håll. Sedan får man nog vara beredd på att offra en hel del fritid som lärare. Det är upprörda föräldrar som ringer i tid och otid, läxor och prov skall rättas utanför arbetstid och så vidare. För att inte tala om hur psyko dagens unga generation tycks ha blivit…



Sjuksköterskor råder det alltid brist på. Finns massa roliga gebit att ägna sig åt där (blodbad på akuten kanske inte är prio 1).



Är ledsen att meddela detta, men landstinget tillhandahåller inte uniformer enligt bild =)

2008-09-19 @ 19:08:34
URL: http://bloggbimbos.blogg.se/
Postat av: AnnaCarin

C: Jo, jag vet. Jag tror inte att det är mindre "riskabelt" att läsa till sjuksköterska. Men om man ändå ska göra någonting som man riskerar att förlora sin yrkeskompetens på, så anser jag att det är på någonting som man trivs med. :)



Serpentin: Tack. Ja, jag har det nog i blodet. Mamma jobbar inom vården och jag har själv provat på det. Jag passar som handen i handsken. Har aldrig riktigt orkat ta tag i det bara. Men, jag vill inte göra någonting som jag inte brinner för. Speciellt när det involverar barn.

I´m not a bitch...



Bloggbimbo: Haha! Attans, jag som var HELT säker på att dessa outfits var "tha shit" inom vården! ;)

Okidoki, anyway, jag vill verkligen kunna lämna jobbet bakom mig när jag går hem och slippa ta med det hem i form av diverse pappersjobb m.m. Kanske tar man med det psykiskt, men jag vill verkligen inte ta med det fysiskt också...

Take care! :)

2008-09-20 @ 02:48:54
URL: http://annacarinw.blogg.se/
Postat av: Mina

Känner inte dig men som sjuksköterska kan man ju jobba med allt från akuten, gamlingar, barn, skönhet, cancer, välgörenhet, läkare utan gränser... listan kan göras lång. Bara att välja och vraka:)

2008-09-20 @ 05:38:54
Postat av: Johanna

Lärare är jävligt roligt.slitsamt absolut men väldigt givande och det är inte alltid så att föräldrar ringer i tid och otid eller att du har en massa pappersarbete med hem.Beror givetvis på var och vilken ålder o skola du arbetar på men man har mycket planeringstid på skolan som ingår i den 35 timmar arbetsförlagda tiden vi har som lärare.Lycka till och kram!

2008-09-21 @ 17:30:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0