Underskattat och överskattat!

UNDERSKATTAT:


* Sova
(Otroooligt skönt. Måste sova mer... jag sover mer än gärna halva livet. I snitt sover man en tredjedel av livet.)

* Bo själv (Otroooligt skönt. Ett måste för alla någon gång i livet. Skönt att komma hem och slippa tjat om varför det inte är städat m.m.)

* Krukväxter (Gör hemmet lite trevligare. Jag har själv en chiliplanta som är klar för skörd nu.)

* Husdjur (Gör hemmet lite trevligare. Jag vill sååå gärna ha ett helt zoo i framtiden, bestående av katter till 90% och resten... något annat. Vandrande pinne kanske?)

* Handla mat (Tycker faktiskt det är jättekul. Kläder däremot... fy sjutton... jag får panik i klädaffärer när det är mycket folk.)

* Gardiner (Känns tomt utan. Tillför rummet mycket. Lätt att ändra.)

* TV (Vad skulle jag göra utan? Min favoritmöbel efter sängen. I framtiden kommer troligtvis diskmaskinen komma före, men inte just nu. Använder papptallrikar.)

* Second hand (Och nej, det är inte äckligt. De säljer ju inte direkt underkläder och tamponger!)


 

...Såhär kan det se ut hemma om man bor själv. Jag säger INTE att JAG VILL bo såhär.
Men jag KAN om jag VILL...



...Visst blir man lite glad av krukväxter...?



ÖVERSKATTAT:


* SVT
(Vad visar de som är bra? Jag har knappt sett något sedan jag var liten. Men då fanns det ju också bara två kanaler... Björnes Magasin var grymt, men resten?)

* Vara morgonpigg (Ryser bara jag tänker på att gå upp tidigt... kan knappt somna bara för att jag vet att jag måste upp tidigt.)

* Högtider (Finns det något som kan skapa så mycket ångest och problem för gemene man som högtider? Tror faktiskt inte det. Är man ensam blir man i stort sett självmordsbenägen av ensamhet, och är man inte ensam blir man självmordsbenägen av allt resande och alla krav m.m. Jag har dock sluppit detta under min uppväxt. Tack.)

* Märkeskläder (Om det finns två skjortor, en Armani för 2000 kr och en H&M för 200 kr. Vilken väljer du? Ja, tog du Armanin beror det förmodligen på att du har mindervärdeskomplex, liten balle eller har IQ i likhet med en fiskmås.)

* Höst (Regn, kallt, blött, jätttttelångt till sommaren... VAD är det som ska vara så förbannat m-y-s-i-g-t?! Gula löv? Ok, men det räcker inte för att jag ska tycka något är mysigt. Varför tror ni att man kallar de sista åren i en människas liv för "ålderns höst" Mmm... just det. Knappast är det menat som något positivt och mysigt iallafall!)

* Modebloggar (Ok, de är ju knappast överskattade men jag kunde ju inte direkt ha med dem på den övre listan... Tycker bara att dessa små 14-åringar är så sjukt patetiska. Vem sjutton bryr sig om vad de har på sig varje dag? Satsa på studierna istället...)

* DVD och CD skivor (Hur ofta började VHS filmer hacka, krångla och få repor? Det hände aldrig mig iallafall.) 



...Mmm... hösten är såååå mysig...  Nej! Det är den inte!
Alla årstider har INTE sin charm. Totalt charmlös... typ...



...Lite tragiskt att behöva säga "det var bättre förr" när man bara är 25 år gammal...




Kommentarer
Postat av: Linda

Oj vad bilden på det stökiga rummet påminner om mitt hehe, illa.. :P

2008-09-24 @ 23:12:24
URL: http://finest.se/lindaekholm
Postat av: Madde

Hahahaa - Fan vad jag håller med! Kunde varit jag som skrivit listorna! Framförallt "Överskattat" och Hösten!!!!! Får nervsammanbrott när folk envisas med att säga att hösten är så myyyysig.. typ "det är så fiiiint med färgerna [dödens färger] man kan tända en massa ljus [ja för du måste för att det är så djävla mörkt], ta en kopp te [ja fan så kallt det är] och krypa upp i fåtöljen med en bra bok [för killen/tjejen har gjort slut]". Men för fan liksom!!! Inse att ni ljuger för er själva - Höstälskare saknar självinsikt PUNKT

2008-09-25 @ 19:41:05
Postat av: Patricia

Hahaha du är kul..och har faktiskr rätt, jag vill oxå ha ett zoo med massa katter....ohhhh vad jag älskar katter.. så söta hihi



hundar äter skor!

2008-09-29 @ 04:34:06
URL: http://shoelover.devote.se
Postat av: Wendy

hej där.. annacarin! sååå rätt du har.. säger som personen innan... kunde lika gärna varit jag som skrev.. Hgtiderna och VHSbanden.. tummen upp



bra att du fortfarnade har självinsikt i storstan.. =) hhaha

kramis från mig i skövde, mitt i hösten!

2008-10-03 @ 12:46:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0