"Välkommen till kundtjänst!"

Den här dagen har "ta i trä" än så länge varit riktigt bra. Trots att jag har haft sååå mycket skolarbete att göra (gjorde klart ca en tiondel) så har ändå saker gått åt mitt håll...
Jag har inte fått någon elräkning sedan jag flyttade hit (5 mån) så jag ringde Fortum och undrade hur det låg till... det visade sig att tjejen som bodde här innan inte hade bytt sitt abonnemang till mig. Så jag tänkte att nu kommer jag få en stooor fet räkning.
Men icke! Den vänliga damen sa bara "då registrerar vi dig från och med idag, så behöver du inte betala för de tidigare månaderna". Gulligt!


...stort tack till den gulliga damen på Fortums kundtjänst...


...jag är inte vad vid trevliga kundtjänster. Värst har nog Tele2 varit. Fy sjutton vad de har varit taskiga. De krånglade i 7 månader (!!!) om samma sak! ...en jätteenkel sak... (Sära på två nummer på samma faktura till två olika adresser)
 Jag har ringt och gråtit och hotat med Konsumentombudsmannen, kvällstidningarna, Uppdrag granskning samt Plus. (Ni vet det där programmet där den lille gullige mannen slänger prylar i en soptunna)
Detta är dock löst nu.


...mindre nöjd med någon på kundtjänsten på Tele2... (pratade väl med ca 20 pers) 



Andra kundtjänster som jag inte har så mycket till övers för är CSN samt Skatteverket.
Ok, jag förstår att det i längden blir tjatigt med klagomål... men... BYT JOBB DÅ JÄKLA SUR******!!!
Jag förstår också att det självklart beror på vem man pratar med. Alla kan ju ha en dålig dag. Men jag hör direkt om personen som tar emot samtalet genuint vill hjälpa mig eller bara skita i det och gå på kafferast.

Så, tips till alla er som jobbar på kundtjänst:

*Le. Man hör faktiskt skillnad på rösten om man ler eller inte.
*Även fast din dag suger, fejka. Jodå, det klarar du allt i några minuter.
*Försök att inte koppla kunderna överallt. Det slutar bara med att man måste ringa upp på nytt. blir man en jobbig kund.


...om ni inte vill göra det som står ovan. SÄG UPP DIG!


...Sverker med sin soptunna i Plus...
Ner med alla gnälliga folk i servicebranchen!

Kommentarer
Postat av: Serpentin

Det är den som bodde där tidigare som bär ansvaret för att elabonnemanget skrivs över till nästa person. Således behöver du inget betala, utan de debiterar den som bodde där innan.



Otrevliga människor ska inte arbeta inom serviceinriktade yrken.

2008-09-24 @ 07:44:36
Postat av: KP

Värre med HTF på den tiden man var med i facket (nu vet man bättre)... ringde in, hamnade i telefonkö, och fick meddelandet "vi kan inte ta emot ditt samtal nu, ring senare!". Sköööj... nästa samtal sade jag upp medlemskapet. Har aldrig ångrat mig och kommer aldrig att göra det.

2008-09-25 @ 09:18:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0